site maker

PÁR DOLOG, AMIT ÉRDEMES TUDNI.
KÉSŐBB ÚGYIS MEGKÉRDEZNÉK...


Az alábbi részben olyan hasznos tanácsokat és tippeket találnak, melyekre nem feltétlenül gondolnak a szervezéskor vagy az esküvő alatt. Ám az ilyen apró részleteken sok minden múlhat.

A rutin és tapasztalat az, amely segít ezeket kiküszöbölni, ez pedig az esküvőszervezők és ceremóniamesterek sajátja. Hogy miért? A kérdés persze költői volt. Hiszen ’optimális esetben’ csak ők élnek meg ilyen nagy mennyiségben esküvőket…

Vágjunk is bele, és lássuk mire érdemes odafigyelni, ha nem szeretnénk kellemetlen meglepetéseket.


Kezdjük talán a legalapvetőbb kérdéssel: mi a különbség a Ceremóniamester és a Vőfély között?
A ceremóniamester
Ha távol áll önöktől a hagyományos vidéki lakodalmak népies rigmusokkal, versekkel kísért vigadozása és modern, fiatalos, könnyed konferálást, levezetést szeretnének, akkor ceremóniamesterhez érdemes fordulni. Alkalomhoz illő komolysággal és visszafogott, nem pajzánkodó humorával gondoskodik a felhőtlen szórakozásról.
Az első találkozáskor átbeszélve az esküvő tervezett menetét, hozzáértően gondoskodik a jó hangulatról, levezényli az ünnepséget. Munkája leveszi az ifjú pár válláról a lebonyolítással járó stresszt, ő figyel arra, hogy minden a megfelelő időben történjen. Persze ezt nem kőbe vésetten teszi, hiszen az ő feladata az, hogy rutinosan rögtönözve konferáljon, vagy egy-egy vicces játékkal átlendítse a násznépet az esetleges lassabb, pihenősebb szakaszokon .

A vőfély
A hagyományos, mulatós típusú falusi lakodalmakon a vőfély a megszokott szereplő, személyét tradíciók fűzik az eseményhez. Jellegzetes öltözéke az alkalomhoz illő népviselet, melyhez szorosan tartozik a szalagokkal díszített vőfélybot és/vagy kalap.
Az esküvő napján lánykikéréssel kezd, majd versekkel, vicces rigmusokkal vezeti végig a napot, kezdve a leves behozatalától egészen a menyecsketánc levezetéséig.

Mint látható a két munka hasonló, hiszen a cél ugyanaz: segíteni a párnak a vendégek mozgatásában, leültetésében, figyelmük terelésében. 

A különbség, hogy ezt milyen stílusban teszik, inkább tradicionális-népies, vagy modernebb levezénylést szeretnénk.

Amit nem javaslok, az a kettő kombinációja.

Valaki vagy vőfély, vagy ceremóniamester. A két stílus igencsak különbözik egymástől. Egyik sem rosszabb mint a másik, de ha valaki őszintén a saját személyiségét adja az egyik szakmához, akkor hiteltelen lesz a másikban.  Nem hiába nem vállalok vőfélyi munkát. Megtanulhatnám a verseket, de nem állna jól.
Ezért kerüljük az olyan hibrid megoldásokat mint: vőfély és ceremóniamester, DJ és ceremóniamester, stb...
Ha az egyik munkára figyelek, a másik kárát fogja látni. 

Mobirise

Bizalom 
Ha már felkértek egy ceremóniamestert, akkor érdemes valóban megtisztelni őt a bizalmukkal. Ez alatt azt értem, hogy az ő feladata, hogy az esküvő kezdetétől mindent kézben tartson. Mivel a forgatókönyv az Önök elképzelése alapján készül, ezért ne tartsák meg maguknak a karmester szerepét, engedjék, hogy a további irányítást elvégezzék Önök helyett.
Higgyék el: semmi sem okoz nagyobb örömet, ha ezt a napot valóban felszabadultan tölthetik, hiszen csakis ÖNÖKRŐL SZÓL! 


A forgatókönyv
Az előbbiekben említettem egy forgatókönyvet, de ezt nem képletesen értettem! Minden esküvőnek el kell készíteni az időtervét a vendégek érkezésétől egészen a menyasszonytánc utáni véget nem érő buliig. Erre az első találkozásunkkor személyesen adok egy sablont, amit folyamatosan kitöltve körvonalat kaphat a nap menete. Azért is fontos, mert a ceremóniamester is ez alapján irányítja az eseményeket. Ezt megkaphatja a zenekar és a catering manager is, hogy tájékozódjanak belőle előre.
Ám nem szabad túltervezni sem, mindenre hagyni kell időt, hogy kibontakozzon. Tehát a forgatókönyv legkisebb egysége 15 perces intervallum lehet, de javaslom, hogy 30-60 percenként legyen inkább beosztva.
Ha lehet, legyen az egyes feladatoknak egy felelőse, így tudni fogják, hogy az biztos el lesz intézve, és elkerülve azt, hogy többen is beszervezzenek hasonlót.
És még egy fontos dolog: egy embernek nem szabad kiadni a forgatókönyvünket, ez pedig a VENDÉG! Muszáj, hogy meglepetés legyen az este menete, mert ha látják, akkor esetleg előfordulhat, hogy követik, mint egy műsorújságot. Ez pedig a „tömeges dohányzás” és „mikor jön már a …” nemkívánatos jelenségek melegágya!


Mobirise

Vendégek meghívása a ceremóniára és az esti programra
Sok pár kényelmetlenül érzi magát, amikor a létszám kérdése kerül elő. Hiszen oly sok vendéget szeretnének viszont látni az esküvőjükön, ám az esti fogadásra már csak egy szűkebb réteget hívnának meg. És mit fognak szólni azok, akik nem kaptak meghívást a lagziba? A válasz: semmit. Ők maguk is örülnek, hogy tanúi lehetnek az esküvőjüknek, amikor kimondják az IGEN-t, és tisztában vannak vele, hogy a meghívásuk egy kedves gesztus volt.
Kedvesen el kell köszönni, melyet általában a ceremóniamester intéz. 


Alkohol vs. munka
Kardinális kérdés! Tőlem is kérdezték már többször is az első beszélgetések alkalmával finom célzattal, hogy „mennyire bírom az alkoholt?”
A válasz egyszerű: semennyire! Ez véleményem szerint egy alapszabály, melyet mindenkinek, akinek köze van a rendezvényszervezéshez, be kell tartania. Amikor én dolgozom, jól érzem magam, mert szeretem a szakmámat. Most hadd emeljek ki két szót az előző mondatból: munka és szakma. Ezzel rögtön meg is magyaráztam, hogy miért nem ihat egyáltalán a ceremóniamester és/vagy esküvőszervező, a catering manager és a felszolgálók, a zenekar, a fotós és a videós.
Erre mindig ügyelek, és hacsak a pár külön nem kívánja tőlem, hogy valaki ez alól legyen kivétel (mert pl.: ismerős vagy barát), akkor jelzem az adott szolgáltatónak, ha túlmenne egy ponton.


Szolgáltatói étkezés
Többször kérdezték tőlem, hogy illik-e meghívni engem, a szervezőket, és a zenekart, fotóst, videóst is az esküvői menüre. Ez egy szubjektív kérdés, de én alapból azt szoktam mondani, hogy nem. A személyzet számára illik biztosítani vacsorát, de ez nem az esküvői sokfogásos menü kell, hogy legyen. Egy egyszerű főétel tökéletesen elég, melyet egy elszeparált helyen, de legalábbis a vendégasztaloktól távolabb eső asztalnál lehet elfogyasztani. Persze, ha önök úgy gondolják, hogy mégis ugyanaz az ételsor legyen, az már egyéni döntés. Kedves gesztus, de ne érezzék ezt elvárt dolognak. 

Mobirise

Zenekari egyeztetés a szünetekről 
Fontos, hogy a zenekar ne úgy adja az ajánlatát, hogy „majd játszunk, és néha tartunk 20 perc szünetet.” Ilyen nagyon ritkán fordult velem eddig elő - de volt már rá példa, hogy nehézkes volt az egyeztetés. Lehetőleg legyen ennek is egy menete, melyet a forgatókönyv alapján egyeztetünk. Ezekben a szünetekben, mindamellett hogy szól tovább a gépzene, lehet, hogy alkalmat lehet keríteni a játékokra, köszöntésekre, átöltözésre, vagy éppen arra, hogy ha valaki meglepetésként szeretne énekelni a párnak, megtehesse. 

De azért nem karaoke bár…
Ha valaki énekel nekünk, az nagyon kedves gesztus és szép emlék lehet. De ha egy kedves vendég erős maligánfok-változás miatt szeretné magához ragadni a mikrofont, kellemetlenül is elsülhet a dolog. Higgyék el, én tudom, milyen jó érzés a karaoke. Ha egy nagyobb társaság is tud énekelni, akkor remek szórakozás lehet, de javaslom ezt a későbbi bulis zónába tenni. Ha előbb is szeretnénk énekelni, akkor legyen elosztva bizonyos időközönként, mert nem feltétlenül lesz hosszú távon szórakoztató mindenkinek. 

Mobirise
Mobirise

Mindig legyen esőterv
A mobilkorszak csodája, hogy időjós applikációk sora segít minket abban, hogy sejtsük, szép időnk lesz-e a választott napon. Amennyiben kültéri helyszínt választunk, ne hagyatkozzunk a köpönyeg.hu-ra, kérdezzük meg mindig a helyszínt, mik a lehetőségek, ha mégis elkezdene esni az eső. 

Új seprű jól seper
Az új cipők pedig nagyon jól törik a lábat. Ráadásul akár egy-két órán belül. 3 esküvőből 1-nél szembe találkozom ezzel a problémával. Ha csak egyetlen dolgot mondhatnék, amit mindenképpen fogadjanak meg, akkor ez lenne az. Hordják előzőleg jó pár napig az új cipőjüket, járjanak benne lakásban, utcán, meg fogja hálálni a táncos estén.  

Mobirise
Ceremóniamester, vőfély

Elérhetőségek:

info@ceremonia-mester.hu 
(+36) 30 343 1291